Проведення ДПА в
початковій школі у 2016 році (4 клас)
Державна
підсумкова атестація у початковій школі в 2015/2016 році проводиться відповідно
доПоложення про державну
підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти та
наказу МОН України «Про проведення державної
підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти y
2015/2016 навчальному році».
Державна підсумкова атестація у
початковій школі проводиться з 12 по 21 травня 2016 року з трьох предметів:
української мови, літературного читання та математики.
У школах
(класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи
іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета. Атестація
результатів навчання з української мови учнів, які почали вивчати її в
поточному навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх
замінюють.
Атестація з
кожного предмета проводиться письмово y формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні
роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і
п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На
проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5
хв. — на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. — на
її виконання.
Тексти
підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або
заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт
здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів,
затверджених наказами МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про
затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти», від 21.08.2013 № 1222 «Про
затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових
дисциплін у системі загальної середньої освіти», та Інструктивно-методичних
матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових
класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОН України від 28.01.2014
№1/9-74).
Додаткові
підсумкові контрольні роботи у 4 -х класах не проводять.
Зміст
завдань для
підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо
рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених чинними навчальними
програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для
підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об'єднанням учителів
(кафедрою) початкових класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем
початкових класів у школах з малою наповнюваністю учнів).
При
підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати
такі аспекти:
·
перевірці
підлягає навчальний матеріал, що вивчався учнями впродовж навчання в початковій
школі;
·
контрольна
робота повинна містити завдання різних рівнів складності;
·
кількість і
обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку,
відведеного на контрольну роботу;
·
тестові
завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або
спонукання;
·
завдання для
проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах
(окрім текстів для диктанту).
Особливості змісту контрольної роботи з
української мови
Зміст
контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором
учителів).
І
комбінація контрольної
роботи з української мови формується з тексту для диктанту або списування (з
пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту:
творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь
та завдань для перевірки мовних знань.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1.
Таблиця
Вимоги до формування змісту І комбінації
контрольної роботи з української мови
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Диктант
або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 55-60 слів (для
шкіл з навчанням мовами національних меншин – 40-45 слів) і кількістю
орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті (для шкіл з навчанням
мовами національних меншин 20%), у тому числі 2 слова з переліку передбачених
у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати.
Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено
програмою початкової школи**
|
1
|
по 6 балів*
|
6 балів
|
2
|
Завдання
до тексту для перевірки мовних знань
|
4
|
по 1 балу
|
4 бали
|
3
|
Творче
завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 4-5 речень (для шкіл з
навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12 балів
|
*за кожну допущену y диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
**y разі,
коли y тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою
початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання
роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
***у
творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність,
де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною
програмою.
ІІ
комбінація підсумкової
контрольної роботи з української мови формується з тестових завдань закритого
типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з
короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для
перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з пропущеними
орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання
на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.
Частину
роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово оформлює на
аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов.
Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому
вчителем.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2.
Таблиця 2
Завдання для до формування змісту ІІ
комбінації контрольної роботи з української мови
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Диктант
або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 40-45 слів (для
шкіл з навчанням мовами національних меншин – 30-35 слів) і кількістю
орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті (для шкіл з навчанням
мовами національних меншин 20%), у тому числі 1 слово з переліку передбачених
у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати.
Текст не має містити більше 1 слова на орфограми, вивчення яких не
передбачено програмою початкової школи**
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2
|
Завдання
закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
3
|
Завдання
відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
4
|
Завдання
відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6
компонентами
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
5
|
Творче
завдання: побудова зв’язного висловлювання з 4-5 речень (для шкіл з навчанням
мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
*за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
**у разі,
коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою
початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання
роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
***у
творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність,
де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною
програмою.
Особливості конструювання змісту
контрольної роботи з літературного читання
Зміст
контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором
учителя).
І
комбінація підсумкової
контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки
сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту
прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання
власної думки до змісту прочитаного.
Письмову
частину роботи (творче завдання) учень оформлює на аркушах зі штампом школи.
Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3.
Таблиця 3
Вимоги до формування змісту І комбінації
контрольної роботи з літературного читання
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 350-400
слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 200-250 слів).
Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не
мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по 3 бали*
|
3 балів
|
2
|
Завдання
до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом
|
7
|
по 1 балу
|
7 бали
|
3
|
Творче
завдання: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту з
4-5 речень***, для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3
речень***
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
9
|
-
|
12 балів
|
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з читання має формуватись з тексту для самостійного читання i завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного і вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) i відкритого типу (на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого.
Частину
роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи.
Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому
вчителем.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4.
Таблиця 4
Вимоги до формування змісту ІІ комбінації
контрольної роботи з літературного читання
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 295-305
слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 155-165 слів).
Кількість слів, значення які потребує пояснення – не більше 1. Речення у
тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по 3 бали
|
3 бали
|
2
|
Завдання
до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох
пропонованих варіантів
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
3
|
Завдання
до тексту відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
4
|
Завдання
до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між
6 компонентами
|
1
|
по 2
бали**
|
|
5
|
Творче
завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного
тексту – 4-5 речень***
|
1
|
по 2
бали**
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
*якщо учень прочитав за хвилину 130 і більше слів, завдання оцінюється 3 балами, якщо від 130 до 149 слів - 2 балами, від 129 до 124 слів - 1 балами;
** якщо
творче завдання виконано частково, неточно - 1 балом; якщо y творчому завдання
учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку
вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;
*** бали за
письмову частину роботи з читання виставляються без урахування помилок за
грамотність.
Визначення
техніки читання організовують таким чином:
·
учитель
пропонує дітям взяти в руки олівці;
·
за вказівкою
вчителя діти починають читати текст (мовчки);
·
через 2
хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує Поставити олівцем крапку над словом,
на якому зупинився читати учень;
·
учитель
пропонує дітям продовжити читання тексту до кінця i виконати завдання до нього,
працюючи з текстом.
Далі,
вчитель встановлює кількість прочитаних слів кожним учнем за 2 хвилини, яку
діліть на 2, i отримує кількість слів, прочитаних за хвилину.
Особливості конструювання змісту
контрольної роботи з математики
Зміст
контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором
учителя).
І
комбінація контрольної
роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі
на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з
дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа;
застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень
письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення
письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають
виконуватись у зошиті.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5.
Таблиця 5
Вимоги до формування змісту І комбінації
контрольної роботи з математики
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Задача на
три дії
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2
|
Знаходження
значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає
визначення порядку дій
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
3
|
Порівняння
чисел і величин
|
2
|
по 1 балу
|
2 бали
|
4
|
Перетворення
величин
|
2
|
по 1 балу
|
2 бали
|
5
|
З
находження частини від числа
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
6
|
Геометричний
матеріал
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12 балів
|
ІІ комбінація контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись зтестових завдань (відкритого і закритого типу), задачі на три дії та завдань з геометричним матеріалом.
Частину
роботи (задачу i геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зi
штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики.
Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому
вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у
зошиті і на аркуші з тестовими завданнями.
Вимоги до
змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6.
Таблиця 6
Завдання для до формування змісту ІІ
комбінації контрольної роботи з математики
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1
|
Задача на
три дії
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2
|
Завдання
закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
3
|
Завдання
відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6
компонентами
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
4
|
Завдання
відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
5
|
Геометричний
матеріал
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
*якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
**якщо
завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
Немає коментарів:
Дописати коментар